· 

ことば

〇 うちなーぐち:どぅがってぃ

  英語    :Selfish

  日本語   :わがまま

〇 うちなーぐち:しくち わざ

  英語    :Job

  日本語   :職業・仕事

〇 うちなーぐち:とぬぅまーぬ

  英語    :

  日本語   :あわてふためく

〇 うちなーぐち:ちむやむん

  英語    :My Heart broken

  日本語   :心が痛い

〇 今日や暇あみ(友だち同士)

   日本語  : 今日や暇あみせーびーがや(目上のひとえ)

   英語   : Are you free today?

○うーたてぃ

   日本語  :つかれた

   英語   :I’m tired. I feel tired.

○あんまさぬ。(ちむんぬ(心)いんじららん)。

   日本語  : 気分がすぐれない。元気がでない。

   英語   :I don't feel well.

○かーぎ・きぬ かーぎ ②ちゅらかーぎ

   日本語  :陰、木陰 ②容姿

   英語   :Shade under trees. ②Pretty apparence

○しらさん・しらくなてぃ・しらくなたん。

   「あかちい ゆうさんでぃ しらくなてぃやーさい」「やがてぃ しむちち

    まおぎとや」

   日本語 :涼しい。「朝夕 涼しきなりましたね」「年のくれもちかいからね」

   英語  :It’s been  cool in the morning and evening. Autumn is approaching

○ちむわさわさ

   日本語 :こころが落ち着かない。

   英語  :

○いちなさん ・ いちなさみ 「しくちぇーいちなさみ」「めーにち いちなさっさー」

   日本語 :忙しいですか。「仕事は忙しいですか」「毎日、忙しいね」

   英語  :Are you busy everyday? Is your work busy?

○またやーさい

   日本語 :じゃ またね

   英語  :See you again.

うちなーぐちと日本語の同音・同意語

   耳 肌 口 鼻 歯 草 花 道 牛 虫 木 ごーやー 火 意地 島 海

○発音の類似語

   馬 鳥 水 親 目 ひげ、左 笑い 暑さ 

○ちむちー肝持つ

   ●ちむちぬむちかたー心の持ち方ーstate of mind